lørdag 4. juni 2011

På tur - men mye ettertanke!

Så er det blitt langhelg, Kristi himmelfart og en ekstra fri dag som vi har jobbet inn! Vi drar til Volsjøen i Engedalen - min familie, nevø og kamerat, svoger og to nieser! Totalt er vi ti som skal tilbringe noen fridager her i villmarka, med telt, fisking, padling i kano og bålkos!



Jeg sitter ved bålet - alene! De fem eldste som er med meg på tur, er ute i kano og prøver "natt-bettet" og de fire yngste sover nå sine beste drømmer i soveposene sine inne i teltene!

Det er egentlig deilig å bare sitte alene - og la tankene fare!
En blir så enormt takknemlig for alt en har! Også ydmyk, føler seg liten når en sitter og skumringen brer seg rundt enn! Men det blir ikke helt mørkt, det er juni og dagen har blitt over 12 og en halv time lengre enn vintersolverv! Det er blikkstille utover vannet!


Stille...det eneste som høres er en gjøk som galer, gnistringen fra tyribålet og noen plask fra fisk som vakes! Det er utrolig deilig og bare kjenne at en er til! Og tankene mine går nok en gang til noen som opplevde sitt verste mareritt tirsdag! De som den dagen fikk beskjed om at deres elskede ufødte barn ikke lengre pustet! Fullbåret - noen dager over termin - og så er det ingen hjerteslag! Jeg har i de siste dagene selv ikke fått ro - og kan bare forestille meg hvordan dem har det! På den ene siden er jeg så dypt takknemlig for hva jeg har og hvor heldig jeg er, og på den andre siden så trist over at noen må oppleve noe slikt! Ord blir fattige og bagateller uvesentlige! Dette de nå går igjennom, må oppleves uvirkelig! Først sjokket, så smerten og sorgen!
Døden - bare ordet gjør noe med oss! En kjenner kulde og tristhet, tomhet og fortvilelse! En starter å reflektere over hva en selv har, og verdsetter det og hver dag!


Ingen av oss vet vi hva morgendagen bringer, og godt er det! Derfor viktig at vi kjenner etter - lever hver dag, ikke bare er, men lever og tar vare på hverandre og gode stunder!


FarNaturligvis og StorebrorNaturligvis som koser seg ved bålet tidligere i kveld:)
Hvor heldige er nå vi!

*****MorNaturligvis*****

Location:Rv221,,Norge

2 kommentarer:

  1. Så flink du er Rigmor! Håper vi får til en treff snart!
    Ønsker deg en strålende uke!
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk Jannicke:) koselig at du er innom her! Håper vi sees snart:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...