fredag 24. juni 2011

Rafting i Sjoa!

Noen gang blir ting tatt på sparket, men da også kan opplevelsen bli desto artigere!
Lenge har jeg gått med et ønske og en drøm om å utfordre vannmassene i ei elv! Det ser fasinerende ut å "jobbe" seg nedover ei brusende elv! Og nå kom endelig sjansen!


TanteAmper har kjennskap til eier av Sjoa Rafting så dermed var første del av vår jentetur klar! Sjoa Rafting ligger flott til med leirplass helt ned til elva Sjoa - og hadde et velorganiserte og flott tilbud!



Vi skulle være med på "langtur" - som innebar to runder i elva og lunsj! To små-nærvøse jenter blir ikledd våtdrakt, flytevest og hjelm! Og vi er klare for vår jomfrutur i en raftingbåt!



Vi er med 4 andre, samt vår koselige guide fra Nepal! Først fikk vi instruksjon på land, om hvordan vi manøvrere båten og hva vi gjør NÅR vi faller ut i elva! Alt på engelsk - så derfor var jeg litt tolk for TanteAmper, som var så spent at hun liksom ikke forsto!
I vei det bar, og i starten var vi både anspente og småredde! Men etterhvert, hvor vi ble "varmere i trøya", men bløtere av vannspruten, så slappet vi av og nøt den skrekk-blandete-fryden!
Helt til vi nærmer oss slutten av første del, før lunsj!
Vi skal "surfe" i et stryk!
Vi får spørsmål om vi ønsker å være med, eller sitte i følgebåten som er med som redningsbåt! Klart vi er med!
Dermed bærer det i vei - og når båten skrenser opp kjenner jeg at dette ikke går! Dermed faller MorNaturligvis i den kalde elva!!!!
I en liten stund tror jeg at jeg drukner - men kommer meg kavende, kald og motstrøms til land! Og da slår en annen frykt inn! Hvor er og hvordan går det med TanteAmper?!? Jeg blir veldig bekymret for TanteAmper - når min opplevelse under vannet og båten ga føleser av panikk! Så tenker jeg på henne som i utgangspunktet var mer skeptisk enn meg! En etter en faller følget i elva, mens TanteAmper "ni-holder" seg fast! Hun skal ikke i elva nei! Guiden gjør det han kan og tilslutt klarer han å velte båten rundt! Men den tapre og egne TanteAmper slipper ikke! "Har jeg fått beskjed om å holde tauet på båten, da gjør jeg det!"
Kalde og i "sjokk" spiser vi mat - og så er vi klare for neste runde! Det blir en gjennomført fantastisk opplevelse, hvor vi tror vi har kontroll og ingen faller i elva!
Da er vi klare for en varm dusj, men først skal den våte, "tighte" drakten av!





Og med hjelp så får vi det til!


Etter omvisning på "anlegget" med Jannicke, av både høydeløype, spa med badstu og badestamp, femkamp-arena, paintball og en mengde lavoer, er vi klare for videre reise!








Tusen takk til Sjoa Rafting for en opplevelsesrik dag hvor vi har måtte tøyd noen grenser og fått nye erfaringer!

*****MorNaturligvis*****

1 kommentar:

  1. hei søster. Husmorferie, dere er ihvertfall ikke på sjekker`n i den drakta.he he. Skikkelig tøffe jenter gitt, men så vaks dere opp med meg som storesøster og ledestjerne.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...