torsdag 23. juni 2011

Da er vi klare snart....!

Da er vi snart klare!


Min lillesøster, "TanteAmper" hadde bursdag i mars! Lenge hadde hun snakket om at hun ønsket å være med meg på tur! Bare oss to! På den tiden var hun ferdig med å forberede seg, trene og gjennomføre Moraløpet - og ønsket seg et nytt mål! Dermed var ideen der - en tur til Jotunheimen og Galdhøpiggen
med meg :) Da kunne hun ha noe å fortsette å "trene" til!
Ideen var der - så da var det bare å lage et kort!
Hvor teksten lød som følger:
" Hei Kristin! Gratulerer med dagen 17. mars - og nå skal du få være med meg på tur:) Vi drar en torsdag, bare oss to - til Norges høyeste fjell på 2469 moh...........Håper du gleder deg å være med meg på Norges tak! Tren videre Kristin - så orker du dette! :) klem Rigmor"

Så da var det bare å finne en dato som passet - og med hvert vårt hektiske familieliv ble vi enige om at 23. - 26. juni var et fint tidspunkt!
Pakklisten var sendt ut på tirsdag 21.juni og dermed så det ut til å bli klart for tur!

Her er pakkliste-brevet:
Hei Kristin!
Er du klar for tur? Håper det! Det er ikke spådd noe fint vær – men det finnes som sagt ikke dårlig vær, men kun dårlig klær!
Her en pakkeliste for fjellturen vår:
Påkledning
· undertøy i ull/ullblanding ev. kunstfiber
· ullsokker og ev. ullstrømper
· fjellbukse (vindtett, ev. vanntett/fukttransporterende)
· fjelljakke m/hette (vindtett, ev. vanntett/fukttransporterende)
· tynn genser i ull eller fleece
· fjellstøvler
· dagsturryggsekk
I sekken eller lommene
· regntøy (om du ikke går i vanntett/fukttransporterende fjellbekledning)
· lue,buff, votter
· tykk genser i ull eller fleece
· ekstra undertøy i ull/ullblanding eller kunstfiber
· shorts
· T-skjorte
· lette innesko/inneklær
· undertøy- og strømpeskift
· toalettsaker og håndkle
· solbriller og solkrem
· myggmiddel
· kniv
· fyrstikker/lighter
· hodelykt/lommelykt
· termos/drikkeflaske
· penger
· sovepose
· kopp
· tallerken og bestikk
Annet nyttig utstyr
· kikkert
· kamera
· medisiner
· mobiltelefon med fulladet batteri (Men store deler av fjellet er uten dekning)
· bok
· sitteplate
MYE godt humør og positivitet J og et lite lommespeil, hvis du er redd for utseende på bloggen!
Gleder meg jeg J Klem Rigmor!
Tidspunktet var jo bestemt og vi tenkte at jo før jo bedre! Og tidlig på sommeren er en fin tid og kanskje ikke så mange folk?!

Men idag (torsdags formiddag) satt jeg i møte med fire styrer-kollegar,og jeg forteller om mine planer for helga! Da lurte ei på om vi virkelig skulle i veien nå i helga? Jeg så vel mest ut som et sprørsmålstegn! "Ja vi skal jo dit!"
Hun hadde hørt om en stor fellestur med flere hundre påmeldte som også skulle opp på Galdhøgpiggen denne helg....se her; http://mobil.gd.no/nyheter/article5631049.ece OBS! Men, men nå hadde vi planlagt alt, ordnet fri og ferie! Derfor fikk det bli som det ble, for på tur skulle vi!

Tankene gikk i "høygir", jeg må innrømme at jeg ble litt stresset - for nå måtte jeg finne på noen alternativer til første delen av helga!
Jeg ringte Juvasshytta, og fikk bekreftelse på at det var veldig mange som skulle på tur denne helgt: 400 på fredag og 600 på lørdag- men søndag kunne vi bli med, for da var det kun 40! YES... å reservere eller bestille tur på forhånd er ikke mulig. Beskjeden lød på at det er bare å komme ca30 minutter før avgang og melde seg på der og da! Dermed er det bare å krysse fingrene og håpe at ting ordner seg....! Det har lett for det, med snille piker!

Så mens jeg tok en tur innom turistforeningen i byen, kjøpte kart og litt nytt utstyr - kom noen ideer!
TanteAmper og jeg vet råd!
- RAFTING i SJOA er bestilt til i morgen kl 10! Så da på turen oppover dalen, får "SøstreneSisters" seg en muligens våt og adrenalin-full start på turen! Og det blir spennede!
Lørdag er planen å ta båt over Gjende og en fottur derfra! Og søndag håper vi at turen går til norges tak! Galdhøgpiggen!

Nå er alt pakket og klart, og telt er med tilfelle fulle hus og hytter!

Så nå er jeg klar
og TanteAmper kom i kveld, klar hun også!
Med en overraskelse til meg!
Jeg liker overraskelser
OG
jeg liker hjerter!

Løfter kan skaffe deg venner, men det er gjerningene som pleier vennskapet og gjør at det varer.
*****MorNaturligvis*****

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...