mandag 2. juli 2012

Tilbake til Redet!

Det skjer mye om dagen!
Noen dager føles det som om døgnet ikke har nok timer - og slik har det vel føltes de siste ukene her i huset! Og det er ikke lett å henge med, derfor skal jeg oppsummere litt om livet i huset her til FamilienNaturligvis!

Og jeg starter med det som skjedde først, 11. juni:

De som kjenner meg, vet at da min "lille" prinsesse forlatet redet for et studieår i Frankrike
- var det "hus-sorg" hjemme hos FamilienNaturligvis!
(se her: avskjed)

Men nå har 10 måneder gått, og mye har skjedd;  
mange tårer, mange smil, mange nye venner, mange erfaringer
- det skjer noe når de små forlater sitt trygge rede
og drar alene ut i den store verden!
Litt sjokk over andre - litt sjokk over seg selv!
Og hva nå?
Hva nå etter de 10 månedene?

Hva forventes av oss hjemme?
 Klarer vi å "leve- opp- til" forventningen om det "gode" hjemmet?
Blir det slik at StoresøsterNaturligvis sine minner fra barnedomshjemmet er mer farget"rosenrødt" enn realiteten?

Jeg var spent - jeg var stresset - jeg var nærmest litt i følelsesmessig ubalanse!
Nok en gang!

Og så er dagen her!
Og ønsket om å gjøre dagen spesiell var stor 
- slik at min "lille" skal føle seg så spesiell som hun er for meg!
Rommet hennes ble vasket, sengen skiftet på, en kurv med velkommen-hjem-presanger innkjøpt, roser klare!
Vi dro alle på gardermoen - hele FamilienNaturligvis og med Mormor- og BesteNaturligvis!
Klare og spente - for nå kommer vår alles kjære skatt hjem!

StoresøsterNaturligvis  sitt fly fra Paris lander kl 2110
- noe som naturligvis er langt over sengetid for MinstenNaturligvis - men hva gjør vel det?
Men det er ikke alltid like lett å være 5 år - for MinstenNaturligvis er tydelig preget av stunden
- og blir taus i nærmere 2 timer, før han "bryter isen" med sin kjære søster!

ENDELIG
gjennsynet :


Gleden var stor
- og praten gikk lett!

Så etter et etterlengtet måltid med taco var vi klare for sengen kl 0130!
Og min lille prinsesse var endelig hjemme
TILBAKE I REDET
igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...