søndag 29. juli 2012

Tekniske problem

Nå endelig får jeg oppdatert og oppsummert vår flott villmarkstur fra 14. -21. juli 2012!
Noen ganger Tar Ting virkelig Tid!


Jeg startet ivrig og oppglødd med blogginnlegg fra telefonen, alt før vi dro på tur morgenen den 14.! Og jeg fortsatte å skrive innlegg hver dag, oftest i teltet om morgenen før vi sto opp!
 .....men ikke alltid går ting etter planen eller som en ønsker! Det vet vi jo alle vi som har levd en stund!

Videre må jeg også meddele at gløden ble litt borte, etter timer med skriving som jeg ikke fikk sendt!

Nå litt om årsaken:
Jeg skulle før turen for første gang være "flink jente" og endelig oppdatere min Iphone4, som jeg faktisk har hatt i eie i over 1 1/2 år.... denne prosessen tok ca 3 timer, tålmodig ventet jeg og var godt fornøyd, spesielt med hvordan jeg nå kunne redigere bilder på telefonen.
Men det jeg ikke viste eller tenkte over var at etter oppdatering,så er alle innstillinger endret! OBS!

Dette medførte at jeg ikke fikk kontakt med mobiltnett!
Uten nett -ingen bloggsending!
Jeg må nok innrømme at jeg ser på meg selv som "noe teknisk",  trodde jeg ihvertfall (?)  men...likevel...så forsto jeg ikke hvorfor ting ikke fungerte med en gang!

Ikke før jeg torsdag 19.juli ringte min telfonoperatør, som veiledet meg grundig gjennom oppstillingen! Og dermed var telefonen på mobiltnett.... men hva hjelper det når det ikke er noe nett i ødemarka!
"Er det ikke det ene så er det det andre!"

For hvis jeg skal få sendt blogginnlegg fra min telefon, så trenger jeg minimum forhold med  "tre-streker"!
Og jeg lette og lette.... gikk og gikk.... søkte og søkte....alene og med TanteAmper...
men neida!  Ikke stabilt nok eller godt nok forhold!

Godt "nok" forhold fikk jeg ikke før vi kom tilbake til Kjäringsjøn lørdag 21. juli, da var jo turen godt som unnagjort og ferdig!  Men hva gjør det!?!
Og endelig fikk jeg sende noen innlegg....
Et innlegg gikk bra!
Et innlegg til gikk også bra!
Men så til min store ergrelse og fortvilelse blir neste innlegg "borte"...
 etter jeg har lastet det opp og er klar til å se innlegget! Eksisterer ikke innlegget "Reva" eller "Revsjøen"....
Innlegget ligger verken i utboks eller under sendte elementer!
Hva i huleste skjer? :/

Knurr@@grrrXXX#zzxxx@@@" 

Nå må jeg si at motivasjonen falt litt og da jeg innså at jeg måtte skrive opp alt en gang til!

Men, men slik er det noen ganger!
 ... først følte jeg litt på det som sto på menyen på restauranten vi besøket når vi kom tilbake til sivilisasjonen igjen!
Teknikken er fin den, bare den funker!

Og moralen er: Ikke oppdater eller endre på noe som fungerer akkurat før en tur!

Nå har jeg pustet litt og er klar!
(ps: vært noen deilige dager på "ny"hytta på Rensjøen!
Og der er det i hvert fall ikke nett! )

Så nå kommer da snart oppdaterte innlegg....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...