lørdag 14. juli 2012

Kjæringsjøn

Det ble lørdagskveld før alle var ombord i kanoer og klare...



Men hva gjør det?
Vi har jo ferie!


Skiltet på bua ved utløpet til Kjæringsjøn viser at vi er noe utenfor allfarvei!



- Alle var vi enige om at følelsen var utrolig deilig!
- Alle var vi enige om at all bilkjøringen var vært det!
- Alle var vi enige om at dette skulle bli en fantastisk tur!


Vi måtte fordele hunder og folk i tre kanoene, og selv satt jeg (MorNaturligvis) og Max i midten av jentenes kano - som en dronning på tur!
Og jeg likte det:)



Som Turid utbrøt midt på Kjøringsjøn: "Jeg kan skjønne hvorfor Lars Monsen liker dette så godt!"

Vi var så godt fornøyd og godt igang, at vi padlet både over Kjæringsjøn,
bar utstyr og kano over til Hån og padlet over den, før vi var klare for å sette opp leier'n!
Unger, ungdommer og voksne hjalp til, så det gikk "over all forventning"!

Vi satt opp telt da MellomKusine og StorebrorNaturligvis så en orm...


Alle styrtet vi fram - "hold for gudsskyld hundene unna!"
Skremte og lamslåtte står alle og stirrer på "hogg-ormen", da StorbrorNaturligvis løfter opp ormen


..og Mellomkusine skriker høyt og latterfult; "jeg fikk den av mormor og det var derfor dere ikke fikk se i sekken min!"
Vi andre puster lettet ut - lettere skremt og lettere lattermilde over spøken!



Da ble det pølsekos før vi fant soveposene våre rundt midnatt! Men hva gjør vel det - vi har jo ferie! :-)

*****MorNaturligvis*****

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...