torsdag 25. august 2011

Pakking!

Planlegging til avreise, pakking og avskjed har fylt de siste dagene for StoresøsterNaturligvis! Og dermed også for meg!
Og det er mye følelser rundt dette!



Mandag var hele FamilienNaturligvis ute på nye Royal Indisk og spiste deilig mat!




Siste FamilieNaturligvisMåltidSammen!
Og etterpå siste tur på Koigen...



Hvor mine tre skjønne i skjønn forening!







Før turen til Maxi, hvor de igjenværende stikkordene på StoresøsterNaturligvis pakkliste blir innkjøpt! Dermed begynner det å bli klart!



Det prøvepakkes - justeres og "fin-tenkes" på alt som bør være med!



Så da MinstenNaturligvis gikk inn på "lekestua" og så StoresøsterNaturligvis pakkeforberedelser utbrøt han
"Ååå så mye Celina skal ha med på ferie a!"

Jeg prøver meg nok en gang med at hun skal ikke på ferie! "Hun skal flytte! Hun skal være borte helt til sommeren igjen! Da har du blitt 5 år! Og det har vært jul og 17.mai og...."
Han avbryter meg! "Skal Celina være borte i 100 år!" "neei..!" svarer jeg "bare til sommeren igjen!" "Ja da skal hun ikke flytte da - bare ferie! Det var jo det jeg sa!" fortsetter MinsteNaturligvis triumferende, vel vitende om at han har rett! Hun kommet tilbake igjen!
Og det gjør hun!
Kall det ferie - selv om jeg tror det blir et "krevende" år for min StoresøsterNaturligvis!
Et skoleår i Frankrike er nok ikke bare avslappende! Ikke bare er det et nytt språk, det er også en ny kultur, en ny "familie" og nye venner!
Så mye inntrykk som skal fordøyes, så mange erfaringer som skal innåndes - opplevelser for livet!
Læring for livet!

Jeg er så utrolig stolt og glad for at jeg har en datter som GJØR dette! For de fleste som snakker om å dra til utlandet og studere der, så bli det bare med snakket! Det er tøft - men StoresøsterNaturligvis er tøff! Hun er selvstendig og trygg, samtidig som hun er jordnær og følsom!
Jeg gleder meg virkelig på hennes vegne - nå er snart tiden kommet! Hun er klar på sin egen reise ut i livet!




Hun har sagt "hade" til flere av sine venner, avskjed med familie og svart på "Facebook-meldinger"!



Da er det 2 timer søvn (kanskje) før Gardermoen!

*****MorNaturligvis*****

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...