tirsdag 16. august 2011

10 år!





Da har dagen kommet for StorebrorNaturligvis sin bursdag!

Det er alltid "spennede" å legge seg kvelden før enn har bursdag!



Fra å legge seg som 9 åring mandag
til å våken opp som 10 åring tirsdag!


Hva her egentlig skjedd i løpet av natta?
Vokser vi litt?
Hvordan blir vi eldre?
Er det utenpå eller er det inni oss?
Syns det?


Ved leggetid kvelden før, forteller jeg at jeg drar tidlig på jobb morgenen etter!
Og at MorNaturligvis ikke ønsker å vekke StorebrorNaturligvis så tidlig .....
                                    "det er jo best at du sover vet du!"

Men her har ikke StorebrorNaturligvis samme oppfatning!
" Å mamma kan du ikke vekke meg'a? Vær å snill! Ellers så må jeg vente et helt år til neste gang!"


Bønnen høres klart i stemmen og sees i øynene! Jeg forstår nå hvor mye dette betyr!
OG jeg bestemmer meg:
                 SELVSAGT skal jeg vekke deg.....men jeg sier ingen ting....ennå!

Så morgen etter!


Jeg lurer meg opp tidlig, ordner kaffe og skjærer opp sjokoladekake som står på ønskelisten til StorebrorNaturligvis! Så er det å vekke resten av barna i huset, ta med brett, lys, pakker og alt som hører med,

og lure seg inn på StorebrorNaturligvis sitt rom mens vi synger:
"Gratulerer med dagen!"


Gleden i øynene speiler den gleden jeg også føler inni meg!
Jeg har aldri tenkt på at dette betyr så mye!


Men priser meg lykkelig over at jeg fikk opp øynene for hvor mye dette betyr for en som akkurat har slått opp øynene, og akkurat innsett at han er 10 år!

Det er ikke de "store" gavene på morgenen, men en bok, en film, litt lego og ull-undertøy er klare ting StorebrorNaturligvis har brukt for!

Men ingen ting slår gaven fra StoresøsterNaturligvis!
Hun hadde i løpet av natta
laget et koselig kort
- og et gavekort på en aktivitet sammen med henne!

klikk på bildet for å se hva som står der tydligere!



Kino "Biler2" i 3D med snacks og drikke :)



Kortet blir lest høyt, og mens jeg tørker en tåre i øyekroken
                    så utbryter StorebrorNaturligvis;
"akkurat den filmen har jeg ønsket å se!"

Bursdagsfeiringen fortsetter utover ettermiddagen når jeg kommer hjem fra jobb, med egenvalgt middag: Taco

kaker
gaver
søskenbarn
TanteAmper
MormorNaturligvis og BesteNaturligvis
StoresøsterNaturligvis, MinstenNaturligvis, MorNaturligvis og FarNaturligvis!


og Naturligvis representerer bordpynt den
Natur-glade-ferske-10åringen vi har i huset!



Hva bra det er å være 10 år!





Dette er nok et minne jeg gjemmer i mitt hjerte - StorebrorNaturligvis 10 år!

*****MorNaturligvis*****

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...