torsdag 10. februar 2011

Snart helg!

Vangvollen

Snart helg :) Å ååh det skal bli deilig! 
Må si meg enig med StorebrorNatur i dag! Når vi skulle dra til barnehage, skole og jobb i dag tidlig så sier han; "Mamma hva er egentlig poenget i livet!" Jeg svarer da litt overrasket: "Neeei eh... vet ikke helt jeg!" Han fortsetter: "Det er jo liksom skole hele tiden, hvorfor det!" Jeg svarte da fortsatt overrasket og egentlig følt meg tatt på senga: "Ja det er jo slik det er! Vi må jo på skole og jobb, for å kjenne hvor deilig det er med fri!" Selv vet jeg at jeg har tenkt det samme "ørten" ganger! Hva er poenget, hvorfor jobbe, stresse og bli fanget av tidsklemma, når det beste i verden er å ha fri og være i naturen med familien min! Livet er jo litt for kort for å bare jage, jage, jage.... Jeg ønsker meg slik som StorebrorNatur mer frihet til å velge hva jeg vil med livet mitt! Mitt første valg hadde helt klart bodd ute i skogen - i naturen og virkelig kunne følt ro! Tror ikke jeg kan føle dette før en slipper unna alt dette stressende maset og jaget (les: mobil, data, tv, møter, økonomiske forpliktelser og organisering) som er der rundt oss! Alle forventninger og alle plikter - men hvem lager dem egentlig?  Hvem lager alle disse forpliktelsene og forventningene - hvem har ansvar for mitt liv! Jo MEG! kanskje... eller alle rundt meg? 


Mange ganger ønsker jeg virkelig å flykte vekk fra maset - men ettersom ting er som de er, så gjelder det ihvertfall å få det beste ut av hvert sekund og utnytte alle dager med fri! Men så blir det også slik at jo mer positivt og meningsfullt en gjør i helgene og fritiden, jo mer meningsløst føles hverdags-pliktene! 


Uhh gi meg frihet! Frihet til å velge mitt liv!

(sukk)  ***** MorNaturligvis *****


Så litt mimring fra sist helg sammen med TanteAmperFamilie på tur:

Her hele gjengen på tur!  Rast før Vangvollen :)

De voksne koser seg med kaffe i sola!



En snømann dukket plutselig opp! :)

Flink skiløper!

På tur mot Rensjøtjønnen 






Deilig å sitte litt på pulken når du er 3 år!

Bestevenner  <3




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...