tirsdag 26. juli 2011

Tomhet og vennskap

Vi er preget av det som har skjedd! Hører alle de grusomme vitneutsagnen! Tenker oss frykten, fortvilelsen, redsel
Det er grusomt -
og igjen er spørsmålet hvordan kan noen bli så enormt onde? Hvordan kan noen bli så totalt ute av forstand?

En bombe er forferdelig
- men øye til øye
å henrette mennesker, unge uskyldige mennesker!
- tror aldri vil kan forstå dette! Og gudskjelov for det!

Alle blir vi berørt og vi kjenner hjelpesløsheten! Har mest lyst til å holde alle vi er glad i og fortelle dem hvor utrolig glade vi er i dem!

Merker dette på barna også - StorebrorNaturligvis kommer krypende på natta, trenger ekstra kos, mer varme og oftere et fang!
Han sier selv at han ønsker å vite mer! StorebrorNaturligvis og jeg bruker lang tid om morgenen og snakker om dette!
Han spør mye - og jeg prøver å gi de beste svar jeg kan i en slik situasjon og stund! Snakke enkelt, men riktig og forståelig for en som snart er 10 år!

Vi forteller at han, når han vil, kan snakke om dette! Merker at han trenger oftere et fang og kroppskontakt! Kjærlighet vises best ved nærhet når du er i din 10. sommer!

Men det er også viktig med lek, aktiviter og positive gjøremål!



Vi voksne bli litt "giddaslause" og matte, men jeg vet at vi trenger å gjøre hyggelige ting sammen! Og naturen er fin ramme for denne samholden!

Selv om jeg kjenner jeg blir sliten og trist av det som har skjedd - er jeg glad vi har ferie og at vi kan være sammen!



Vi hadde et fint besøk av venner i helga!
Vi snakket mye, tenkte mye, hadde 1 minutt stillhet, men også lo sammen, tullet og hadde det koselig!
Tror dette er viktig - balansere hendelsen med hele spekteret av følelser! Vi mennesker er nå fylt av følelser!
Og det gleder meg å kunne være med venner og vise dem den skjønnheten og roen som finnes i naturen rundt oss! Og som jeg er så glad i!



Turen gikk da til Fiskevollen ved Sølensjøen!





Og Mefurua!


Det gleder meg når FarMonsern sier han får så lyst til å bli med på flere turer med oss!

Natur gir samhold!
Samhold gir vennskap!
Vennskap gir glede!


*****MorNaturligvis*****

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...