fredag 23. mars 2012

Våte føtter!

Klokka er nesten 9, det er fredagsmorgenen og vi er klare!




Mye utstyr er med - likevel god plass for to små og ei litt større i kjelken!



Det er flere varmegrader og snøen er ikke slik den bør være, men slik den pleier å være i slutten av april
- bløt og sørpete!




Vi kjører over mange sjøer, og med mye oppvanning - skulle vi ha tatt vannskuter?!

Det går så sørpe og vann skvetter rundt oss, og etter nesten to timer på skuteren
- så er resten opp til oss og muskelkraft over til Litle Vonsjøen!



Med friskt mot og godt humør:)







Vi pakker alt over på tre pulker - for å få med oss alt, må alle trekke å dra...



....utenom MinstenNaturligvis!
Han legger friskt ivei, på sin første vintertur inn i Femundsmarka!







Og terrenget er typisk Femundsmarka, med store steiner og gammel furu!
Jeg går bakerst og beskuer synet...
av mine tre GutterNaturligvis!



Å hvor heldig jeg er som får oppleve dette!


 

StorebrorNaturligvis har sin jomfrutur med pulk!
Og det går veldig bra!
Selv om han ikke har skifeller og dermed dårlig feste - går han tappert på "vanlige" ski!



Det er veldig greit at det er skuterspor her,
for utenom sporet faller vi rett til bunns!
Ikke noe hold i snøen - som nå også synger på siste verset!



Litt fall, men...

Opp igjen og like blid!




Det er gutten sin det!



MorNaturligvis blir litt overrasket når StorebrorNaturligvis forteller at han ønsker seg FJELLski! Ihvertfall til neste år!
Jeg forteller prisen på fjellski og "fjell-beksemsko" - hvor StorebrorNaturligvis vet råd!
Han ser alvorlig på meg; "jeg kan få noe til jul og noe til bursdagen min!"
Ja, ja tenker jeg, og smiler for meg selv! Noe har da gått riktig, da min sønn ønsker seg fjellski i sin 11årsgave i august! Og dermed må "NERF", DS, PS, DVD (og alle andre bokstaver) vike unna! Hehe...




Vi har "fast" lavvo-plass på Litle Vonsjøen og for å komme dit må vi passere litt av sjøen og det er veldig bløtt!















Og endelig på land - guttene er ikke bare litt våte, men veldig våte!
Så nå må ikke bare litt skiftes - men fullt skift!




Slik er det denne årstiden!
Men med + 15, så skal vi ikke klage!



Middag ute i sola, og ettepå settes lavvoen opp!

MinstenNaturligvis og StorebrorNaturligvis tar naturligvis ei "kortkule" - før alle sovner til god-lyden fra en varm ovn!








Deilig dette her!

*****MorNaturligvis*****

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...