torsdag 16. februar 2012

Rykk fram til START!

Da er vi igang!
På grunn av en trailer med problem i Misterlia - er vi litt forsinket!
kl 915 - forlater BesteNaturligvis oss, og synes synd om oss - Etter han har sett den bratte lia hvor vi skal starte - så spør han om vi ikke skal bli hjem igjen!
Å nei du - dette gjør vi frivillig og vi gleder oss!


MorNaturligvis priser seg lykkelig over alle timene på Actic med "personligetrener" - for med en tøff start opp fra Øversjødalen,er det greit å kjenne at en ikke blir helt utslitt!
"Det er langt igjen, sa Kjerringa - og så seg attende!"






Det er lite snø på fjellet, faktisk mindre enn for to uker siden!
Så blir spennende å se etterhvert hvor lett framkommelig det blir!





Strategien med å gå 45min og pause 10min, fungerer bra! Viktig å holde inntaket av både drikke og energi oppe!

Været er skiftende og så blir alt hvitt - snø,vind og tåke!
FarNaturligvis går først og jeg spør han om han har noen "holdepunkt" på retning når alt et hvitt - ja svarer han "jeg går slik at jeg akkurat blir kald på nesa!"
Javel tenker jeg - vi får håpe vinden er stabil!

Så rundt kl 1430 ser vi Brennhøgda - og STARTEN på turen vår!


Da har vi gått akkurat 12 km - og ikke kommet nærmere målet!
Det blåser friskt 11 ms, og det er en greit temperatur på -7!


Frihet - det er akkurat det jeg elsker med å være på tur!



Tommel opp for da er vi klare for:
RENDALEN på LANGS





På turen ser vi flere ryper som vi skremmer opp og en jerv!


Ned mot Spekedalen var det ikke lett framkommelig - løs snø og mye dvergbjørk, bidra til at vi strevde endel!


Og med en pulk som bikket ca "en million" ganger - så brukte vi en del tid og energi på de 4 km og høydeforskjell på 300 meter ( i vår favør -egentlig!)


Framme ved Spekedal-setra viser
GPS'n at vi har gått 23 km i dag, og vi at vi er 6 km nærmere mål!

Men som FarNaturligvis sa da teltet var satt opp, ting instanser på sine faste plasser og vi satt med primus og drakk kaffe;
"så er vi hjemme igjen da mor!"

Ja "hjemme" på tur!

*****MorNaturligvis*****

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...