fredag 30. desember 2011

Siste dagen i året!


Så går vi inn i årets siste døgn...det er  kun timer til at 2011 er historie!

Derfor blir det også til at en mimrer over hva året som har vært har gitt 
 og alltid drømmer om hva det nye året skal bringe!


*
Det viktigste i et menneskes liv er
positive, oppbyggende følelser, tanker og ord.

Vi har alltid mulighet til å styre mye av våre liv - hva som skal skje og hvordan! Vi er ansvarlig for våre liv - og hva vi får ut av dem! Dette året har jeg strebet ennå mer om å fokusere på hva som er viktig for meg- og ikke så mye på hva jeg tror er forventet av meg! Dette er med på å gi meg trygghet og positive tanker om hva som er viktig! Hva som gir meg energi - og ikke det som stjeler min energi! Jeg mener også det er nødvendig å filosofere over livet og reflektere litt om verdier!
Både gode ting og mindre gode ting!
Det er alltid mye å huske tilbake til når et år har gått. Og det er mange faktorer i et liv - mye som påvirker det!
 FAMILIE – familie nær og familie som bor unna. Familie som alltid er der og familie som ”plutselig”  har reist!
VENNER – Gode venner som en snakker med hver dag, venner som en sjelden ser! Men som alltid er der! Venner er familie vi velger selv! De gode samtalene med venner, de fine opplevelsene og hyggelige treffene!   
HELSE – en kropp som ”responderer” på trening, en kropp som er klar for litt ekstra press, en kropp som ikke vil noe som helst eller en kropp med masse av energi! En kropp som blir undersøkt, tatt prøver av og som ikke alt er helt bra med! En kropp som blir erklært FRISK!  
HVERDAGEN – enkel og vanlig, eller krevende, lærerik og slitsom! Det er alltid flest hverdager i et år, derfor viktig hva en gjør ut av hver dag!
FERIE – korte ferier, lange ferier, innland og utland, alene med familie eller med venner!  Skiferie, hyttefeire, teltferie, sykkelferie, SPAferie, opplevelsesferie, kjærlighetsferie, avslappingsferie!
TURER - korte, enkle dagsturer og lengre, strabasiøse turer! Planlagte turer og turer hvor du overgår deg selv! Korte spontane turer, turer som ikke blir det som var planlagt – men som likevel blir et minne.
Det er alltid mange oppturer og nedturer i et liv
– og alltid mange oppturer og nedturer i et år!


"Så lenge jeg er i stand til å leve, tenke og elske, vil jeg fortsette å gløde!" Paulo Coelho
Jeg er veldig fornøyd hva 2011 har gitt meg av erfaringer, opplevelse og minner!
Det er mye som jeg alltid kommer til å huske!

"Livet er hva dine tanker gjør det til " Erling Stordahl.

Jeg ønsker dere alle et begivensrikt og godt 2012!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...