søndag 23. oktober 2011

Et sommerminne kom i posten ...

Det er lett å tenke seg at alle har nok med seg selv...
og at alle er mest opptatt av seg selv!

I juni gikk min søster TanteAmper og jeg over Besseggen!
For oss en stor bragd og en fantastisk tur!

På turen traff vi mange hyggelig turister, som vi snakket med! Sosiale som vi er, var ikke det noe problem!
Like før selve bestigingen av det mest krevende partiet, traff vi to turgåere fra Sveits!
Vi snakket mye med dem resten av turen,
og "backet" opp hverandre, når vi var som meste usikre og utslitte.
Spesielt dama, Sandra snakket vi mye med! Mye pga hun var "støest" i engelsk, men også fordi mannen Ralpe var mest opptatt med videokamaeraet, og holdt seg derfor mest i bakgrunn!

Da turen var vel gjennomført og alle sammen "godslitne" og fornøyde, tok vi en kaffe på Gjendesheim fjellstue. De sa da at når filmen var ferdig redigert, så skulle dem sende den til oss! Vi håpet på det, men helt siktre på å få noen film var vi nok ikke! Vi vet jo selv hvordan ting er.....enklere å si noe, enn å gjennomføre det! :)

Men i dag fikk jeg den faktisk i posten!
Utrolig gøy for oss - og en fin film spør du meg :)
Litt lang, men mye flott natur!

Filmen viser virkelig ikke hvor smalt, bratt og fryktsomt det var på det verste over selve ”Egget” :)
Men likevel - et moro minne!
Så bra at det finnes mennesker som "gidder" å gjør noe for andre og som deler av sine ting!

Jeg har nå brukt 6 timer på å legge den ut på youtube (uhhhh....!!!!)
OG
Her er filmen !
- nok en gang sier jeg det : Jeg vil gå der en gang til!
Nå vet jeg hvordan det er, hvordan det føles og hva som er de største utfordringene!

Til dere som ikke har gått Norges mest populære tursti;
BESSEGGEN -
så anbefales turen på det sterkeste!

GOD TUR!





Eller i større format her på youtube: Filmen fra Besseggen juni 2011


Livet er møteplasser mellom mennesker med mange ansikter.
Tenk gjennom dine utrykk!

Tusen takk til Sandra og Ralpe som delte denne turen med oss!

1 kommentar:

  1. Så utrolig hyggelig av dem faktisk å sende den også! Tenker nok det var en stor og fin opplevelse for dere alle fire. Veldig fin film! Morsomt på slutten da dere "hopper"!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...